Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011

Ο θάνατος του εμποράκου

Το μικρό εμπορικό κατάστημα της γειτονιάς, που πρόσφερε φιλικό περιβάλλον και η εξυπηρέτηση του καταναλωτή γίνεται συνήθως από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη, δεν συνιστά πλέον ελκυστική «πρόταση» για τους 8 από τους 10 καταναλωτές του λεκανοπεδίου της Αττικής. Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών κατευθύνεται σε μεγάλα και ισχυρά σημεία πώλησης (πολυκαταστήματα, εμπορικά κέντρα κτλ.), που ανήκουν συνήθως σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες. Απλώς, όσα συνέβησαν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990 στον κλάδο των σουπερμάρκετ, προφανώς με χρονική υστέρηση αρκετών ετών, επαναλαμβάνονται και σε όλους τους άλλους λιανεμπορικούς κλάδους. Και η οικονομική ύφεση (προβλήματα ρευστότητας κτλ.) επιταχύνει τη διαδικασία συγκέντρωσης, εντείνοντας τη δραματική οικονομική κατάσταση πολλών μικρών εμπορικών επιχειρήσεων, οι περισσότερες των οποίων λειτουργούν σε τοπικές αγορές του λεκανοπεδίου της Αττικής.

0 σχόλια:

Blogger Template by Clairvo