Ειναι γνωστό ότι ενας λαός προσδοκεί στο μέλλον του μέσα από την εκπαίδευση των νεότερων γενιών. Έιναι επίσης γνωστό ότι οι νεότερες γενιές διαπαιδαγωγούμενες κατάλληλα θα μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά όταν όλα φαίνονται να λιμνάζουν.
Κάθε θετικό πρόσιμο, φυσικά πιστώνεται στο προσδόκιμο ενός λαού μακροπρόθεσμα, αποτελώντας ουσιαστικά σε βάθος χρόνου τον πολλαπλασιαστή εκείνο που θα εξασφάλιζε την πολυπόθητη ευημερία.
Ειναι επίσης φανερό ότι και ο πόλος των ΜΜΕ με τον κατάλληλο τρόπο, φαίνεται ότι υποβοηθά στην όλη προσπάθεια, αφού μετά το σχολείο επιτελεί πολύ σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητας αλλα και της αισθητικής που απαιτείται για μια εναρμονισμένη και ισορροπημένη διαβίωση.
Ας σταματήσουμε λίγο σε αυτό κάνοντας μια ανασκόπηση σε όλες τις διαφημίσεις οι οποίες όλα τα χρόνια μας βομβάρδιζαν. Φυσικά όλοι ανεξαιρέτως θυμουμαστε τόσες πολλές, οι οποίες το μόνο που μας προέτρεπαν ήταν πως να ξοδεύουμε περισσότερα, τον τρόπο και τα ..μυστικά που θα το επιτυγχάναμε προς όφελος φυσικά της εφήμερης ικανοποίησης μας.
Όλο το πακέτο αυτής της φιλοσοφίας είχε δημιουργηθεί γύρω από ένα περιβάλλον το οποίο το μόνο που εξασφάλιζε ήταν η διαδικασία της προβολής και της εμφάνισης, μέσα απο την αεροστεγή συμπεριφορά.
Οι αξίες του παρελθόντος είχαν δώσει τη θέση τους σε πρότυπα που εξυπηρετούσαν το φαίνεσθαι. Μέσα απο το πακέτο, επιλεκτικά παρουσιαζόταν ο επιτυχημένος ο οποίος ήταν υγιής, οικονομικά εύρωστος, με μονο ενδιαφέρον για την προβολή του. Η ζωή είχε μόνο απολαβές και απουσίαζαν στιγμές θλίψης όπως ο θάνατος. Σε μια τέτοια περίπτωση ο αποδέκτης έδειχνε αδύναμος να τον διαχειριστεί.
Το ίδιο συνέβαινε και σε άλλες αρνητικές πλευρέσ οι οποίες προκαλούσαν αμηχανία και έλλειψη βασικής συμπεριφοράς απέναντι στην κρίση. Αλλά ποιος νοιαζόταν όταν όλα έδειχναν ότι στο ασφαλές περιβάλλον που κινούμασταν απουσίαζαν οι κακές οι λέξεις.
Τα αποτελέσματα δυστυχώς τα ζούμε τα τελευταία χρόνια, εγκλωβισμένοι σε ένα κλίμα ανασφάλειας, αβεβαιότητας και παγερής ακινησίας.
Οι νέοι καταναλωτές δείχνουν ανοχύρωτοι στις επιθέσεις των ολιγοπωλίων που διευκόλυναν το έργο τους μέσα απο την έλλειψη στοιχειωδών γνώσεων.
Πολλές χώρες έχουν κατανοήσει το πρόβλημα και την αλλαγής σελίδας που συντελείται στον πολιτισμένο κόσμο και προσπαθούν να δώσουν στους νέους τους ένα πακέτο βασικών κανόνων οικονομικής συμπεριφοράς που θα τους βοηθήσουν να αποφύγουν την ατομική πτώχευση αλλά και μαρασμό όπως:
Χρειάζονται χρήματα για τα αγαθά, τα οποία κερδίζεις εργαζόμενος, αναμένοντας την κατάλληλη στιγμή.
Θα πρεπει να κατανοηθεί η διάφορα μεταξύ της επιθυμίας και της ανάγκης, επιλέγοντας πάντα τον τροπο που ξοδεύεις, συγκρίνοντας προτού αγοράσεις.
Φυσικά ο κίνδυνος ειναι υπαρκτός πάντα, πόσο μάλλον στο τοπίο του διαδικτύου. Απαραίτητη ασφάλεια προκύπτει μέσα από τον αποταμιευτικό λογαριασμό που δημιουργεί το κέρδος.
Η φιλοσοφία του 10% της αποταμιευσης στο εισόδημα μπορεί να δημιουργήσει περισσότερο κέρδος μέσα απο τον ανατοκισμό.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό να έχεις αποταμιεύσει το ποσό των εξόδων τριων μηνών ώστε να κανείς χρήση σε περίπτωση ανάγκης.
Ας σημειωθεί ότι στους παραπάνω κανόνες δεν θα πρεπει να λείπει και ο κανόνας της ηθικής. Είναι απαραίτητο οι νέοι να διδαχθούν τις αρχές συνεργασίας και αλληλεγγύης. Σημαντική παράμετρος όλων ειναι να διαμορφωθούν σωστοί πολίτες και όχι ικανοί τραπεζίτες!
Μιχάλης Φαρσάρης

















0 σχόλια: