ραφαελα τσουλαΈνα πολύ ωραίο αντιρατσιστικό μυθιστόρημα με τον τίτλο ΡΑΦΑΕΛΑ ΤΣΟΥΛΑ από Σμαράγδη Κουμεντάκη την συγγραφέα εκδόσεις τετράγωνο που προτείνουμε σε όλους να το διαβάσουν——–>
Με λένε Ραφαέλα Τσούλα. Γεννήθηκα όταν η μητέρα μου περνούσε τα σύνορα. Δύο είναι τα κρίματα που κουβαλάω: το επώνυμό μου και η αλβανική μου καταγωγή. Στην αρχή και τα δύο μου δημιούργησαν προβλήματα, μαύρισαν τη ζωή μου. Τελικά άντεξα κι έγινα σκληρή σαν βράχος. Κράτησα όμως την ψυχή μου αμαντάλωτη, έτσι που έμπαινε όποιος γούσταρε, τη ρήμαζε και τη λεηλατούσε.
Τραβούσα μπροστά με φόρα και όλο έσπαγα τα μούτρα μου. Πονούσα, έκλαιγα, σιχαινόμουν τα πάντα, τον ίδιο μου τον εαυτό, το όνομά μου, το αίμα που κυλούσε στις φλέβες μου. Έπεφτα, κατρακυλούσα και σηκωνόμουν, μέχρι που βρήκα τη δύναμη να σταθώ στα πόδια μου, να κάνω όνειρα, να ανεβάσω τον πήχη. Και τότε ένα απίστευτο άλμα που έκανα στο επί κοντώ με εκτίναξε κυριολεκτικά στα ύψη….