Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Όργιο φοροδιαφυγής από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες


Η Mercedes-Benz, η BMW και η OPEL, έχουν στήσει πάρτι εδώ και χρόνια εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, γλιτώνοντας φόρους άνω των 100.000.000 ευρώ
Την παροιμία «δάσκαλε που δίδασκες» θυμίζει η υπόθεση της φοροδιαφυγής τριών μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ελλάδα, την οποία αποκαλύπτει το περιοδικό «Der Spiegel». Οπως έγινε γνωστό και επιβεβαιώνεται και από το ΣΔΟΕ, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Mercedes-Benz, η BMW και η OPEL, έχουν στήσει πάρτι εδώ και χρόνια εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, γλιτώνοντας φόρους άνω των 100.000.000 ευρώ.

Σε βάρος τους, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, διεξάγεται έρευνα για φορολογική απάτη κατά του Δημοσίου. Αφορμή για την έρευνα που ξεκίνησε το ΣΔΟΕ ήταν οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές με τις οποίες οι συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εισήγαν τα αυτοκίνητά τους στη χώρα μας.

Οι πληροφορίες μιλούν για συστηματική φοροδιαφυγή, η οποία στηρίζεται στο κόλπο της υποτιμολόγησης των εισαγόμενων Ι.Χ. αυτοκινήτων. Με μικρή διαφορά στην τιμή οι εταιρείες κερδίζουν πάρα πολλά χρήματα από τη διαφορά των τελών ταξινόμησης, ιδίως μάλιστα σε πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα.

Πρόκειται για κομπίνα, όπως αναφέρει το «Der Spiegel», σε βάρος των δημοσίων εσόδων μιας χώρας που έχει ανάγκη από είσπραξη χρημάτων. Και αυτό φέρεται ότι γίνεται από βιομηχανίες της πιο μεγάλης και πιο εύρωστης οικονομικά χώρας της Ε.Ε.

Η παράνομη αυτή πρακτική, εάν αποδειχθεί αληθής, όχι μόνο δεν ταιριάζει με το ήθος και το πνεύμα του προτεσταντικού γερμανικού καπιταλισμού (όπως τουλάχιστον πλασάρεται προς τα έξω), αλλά δημιουργεί μείζον πρόβλημα όσον αφορά και τη γενικότερη συμπεριφορά των γερμανικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και διεθνώς.

Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από την υπόθεση του σκανδάλου Siemens, με τις δωροδοκίες πολιτικών, τις περίεργες συμβάσεις ανάθεσης έργων σε όλους τους οικονομικούς τομείς, που ταρακούνησαν το πολιτικό μας σύστημα. Αλλά και στο σκάνδαλο των υποβρυχίων, οι μίζες που ψάχνουν ακόμη οι εισαγγελείς ξεκίνησαν από μια γερμανική εταιρεία, τη Φέροσταλ, η οποία ανέλαβε αρχικά το έργο.

Μήπως όμως και στην προμήθεια λεωφορείων και τροχαίου υλικού δεν ενεπλάκη με ύποπτο και περίεργο τρόπο η γερμανική εταιρεία ΜΑΝΝ, η δραστηριότητα της οποίας ακόμη ερευνάται;

Το πρόβλημα των δωροδοκιών, της εξαπάτησης του Δημοσίου και της φοροδιαφυγής ασφαλώς δεν είναι γερμανικό προνόμιο· προσδιορίζει όλους όσοι επιδιώκουν την κυριαρχία στην αγορά. Η Γερμανία έχει ισχυρή βιομηχανία, εξάγει στο Νότο και πρέπει οι εκπρόσωποί της, σε όλο το φάσμα, να τηρούν τη νομιμότητα· όχι μόνο να τη ζητούν από τους άλλους. Ειδικά όταν η γερμανική πολιτική της λιτότητας έχει καταδικάσει τους λαούς στην εξαθλίωση και την ανέχεια.

Από enet

0 σχόλια:

Blogger Template by Clairvo